شورای علمای کشور، همچنان خواهان حضور طالبان در انتخابات است
جناب شینواری رهبری گروهی را برعهده دارد که همواره از طالبان برای شرکت در دولت دعوت بعمل آورده در این مسیر رییس جمهور را نیز با خود همراه ساخته است 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۷    ۱۳۸۸/۵/۱۹ کد خبر: 2636 منبع: پرینت

شیخ الحدیث فضل الهادي شينواري، رئيس شوراي سراسري علماي کشور روز یکشنبه طي يكي كنفرانس مطبوعاتي اعلام کرد که باید از مخالفين دولت اعم از طالبان، برخي افراد حزب اسلامي و يا افرادي چون مولوي جلال الدين حقاني براي سهم گيري در پروسه انتخابات دعوت به عمل آيد.
وی افزود که ارگان هاي امنيتي دولت و نيروهاي خارجي بايد به صورت هم جانبه، زمينه تامين امينت اين افراد و گروهها را فراهم آورند تا مقدمات حضور آنها در انتخابات فراهم شود.

آقای شينواري همچنین از نیروهای افغان و خارجی خواست که زمینه را برای شرکت مخالفان در انتخابات هموار کنند و محافظت جان آنها را تضمین کنند.
گفتنی است که در حالی از مخالفان حکومت دعوت به مصالحه شده است که آنان فعالیت های شان را گسترش داده اند.

جناب شینواری رهبری گروهی را برعهده دارد که همواره از طالبان برای شرکت در دولت دعوت بعمل آورده در این مسیر رییس جمهور را نیز با خود همراه ساخته است.

در این شورا همچنین فیصله به عمل آمد که نيروهاي خارجي حق مداخله در پروسه انتخابات را ندارند؛ زيرا افغانستان يك كشور آزاد و مستقل است و اين حق مردم است كه به طور آزادانه در تعيين سرنوشت خويش تصميم بگيرند.
شوراي علماي سراسري کشور از تمامي نيروهاي خارجي كه در زمان انتخابات مسئوليت تامين امنيت را به عهده دارند، مي خواهد تا به خاطر شفافيت انتخابات از هرگونه مداخله در امور انتخابات دوری کرده و بي طرفي خود را حفظ نمايند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، درگذشته دولت افغانستان و سازمان ملل متحد با تشویق چنین کسانی در مقاطع مختلف از طلبان دعوت کرده اند که طالبان همچنان به این دعوت ها بی توجهی نشان داده به درگیری خود با دولت ونظامیان خارجی ادامه داده اند.

دعوت های مکرر از طالبان باعث شده است تا دولت افغانستان در نظر دیگر کشورهای جهان ضعیف جلوه کرده از ابهت و اقتدار آن کاسته شود.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   سلام
اگرهمه ای ملت افغانستان دریک خانه مشترک زنده گی کنیم ونگزاریم دیگران درامورات ان مداخله نمایند .
ازاین بهتر نمیشود به امید روزی که همه دست دردست هم دهیم وکشور خود افغانستان عزیز را اباد کنیم ونگذاریم ازاین بیشتر ویران شود.
ن.ازهرات باستان

>>>   مگرهمین علما نبودندکه ازطریق شورای حل وعقد به دوام حکومت اقای ربانی صحه گذاشتند.وکله باری ازمصیبت وبدبختی نصیب مردم ماگردید.
مگرهمین علما نبودندکه ملاعمرراامیرالمومینین لقب دادندوخطبه نمازجمعه وعیدین بنام اوخوانندویک دوره تاریک وغم انگیزبه مردم ما به ارمغان آوردند.
اما حالابدنبال چی میگردند خدامیداند!.
اگرواقعآشورای سرتاسرس علمی افغانستان میخواهد به جنگ ،خونریزی پایان دهدباید کشتارمردم ،حملات انتحاری وعمال خشونت آمیزطالبان راعلیه مردم غیراسلامی وخلاف شرعیت تشخیص داده ومحکوم نماید.به صراحت ازطالبان بخواهدکه بدورمیزمذاکره حاضر وبه جنگ نقطه پایان بگذارندوباقبول قانون اساسی کشور به زندگی عادی خویش برگردند.
تشکر

>>>   به لحاظ خدا ديگر نمي خواهيم كه پاكستاني ها به صورت رسمي در امور ما داخل شوند طالب يعني دشمن ملت و صلح و ثبات افغانستان اين فروخته شدگان پاكستاني هستند لطفا به مردم دل بسوزانيد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است